- Kneubil, F. B. (2022). E=mc2 e o mundo da matéria, Editora Livraria da Física, São Paulo. ISBN: 978-65-5563-212-5.
- Kneubil, F. B. (2022). Revisitando o velho problema do trem relativístico que entra (ou não) em uma garagem. Revista Brasileira de Ensino de Física, v.44, n.1, e.20220162.
- Kneubil, F. B. (2022). E=mc2 e o mundo da matéria, livro digital, ISBN: 978-65-00-44051-5. Disponível em: bit.ly/ebook-E-mc2.
- Kneubil, F. B. (2021). Modelo de Drude e a interação da luz com a matéria. Caderno Brasileiro de Ensino de Física, v.38, n.1, p.775-802.
- Kneubil, F. B. (2021). The inertia of mass and the Newtonian force. Revista Brasileira de Ensino de Física, v.43, n.1, e.20200431.
- Kneubil, F. B. (2020). Driven RLC Circuit and Resonance: a graphic approach to energy. The Physics Teacher, v.58, n.4, p.256-259.
- Kneubil, F. B. (2020). Epistemological difficulties in implementing a teaching-learning sequence on the concept of mass. Revista Brasileira de Ensino de Física (online), v.42, n.1, e20180325.
- Kneubil, F. B. (2019). E=mc2 and the weight of energy, European Journal of Physics, v.40, n.1, p.015604.
- Kneubil, F. B. (2018). The meanings of mass and E=mc2: an approach based on conceptual maps. Revista Brasileira de Ensino de Física (online), v.40, n.4, e4305.
- Kneubil, F.B. & Pietrocola, M. (2017). A pesquisa baseada em design: visão geral e contribuições para o ensino de ciências, Investigações em Ensino de Ciências, v.22(2), p.1-16.
- Karam, R.; Kneubil, F. B; Robilotta, M. R. (2017). Forces on a current-carrying wire in a magnetic field: the macro-micro connection. European Journal of Physics, v.38, p.055201.
- Kneubil, F. B; Karam, R.; Gurgel, Ivã; Robilotta, M. R. (2017). Electromagnetism as a world view: implications for the teaching of energy. Revista Brasileira de Ensino de Física (online), v.39, n.4, p.e4311.
- Kneubil, F.B. & Karam, R. (2017). Keyhole: Equal signs as bridges between the phenomenological and theoretical dimensions, Rev. Bras. E. Física, vol.39, n.2, exxx. (artigo em destaque)
- Kneubil, F. B.: Pietrocola, M. (2017). A Teaching-Learning Sequence on the Concept of Mass and Required Skills for Teaching Relativity. In: Crossing the Border of Traditional Science Curriculum: Innovative Teaching and Learning in Science Basic Education. Pietrocola M. e Gurgel I. (Org.). Editora: Sense Publishers (Boston), coleção Bold Visions in Educational Research.
- Kneubil, F.B. (2016). Spatial Geometry and Special Relativity: a comparative approach, Rev. Bras. E. Física, vol.38, n.4, e4309. (artigo em destaque)
- Kneubil, F.B. (2016). Models in physics teaching: an approach to highlight the nature of knowledge, Physics Education, v.51, p.065008.
- Kneubil, F.B. (2016). Breaking Newton’s third law: electromagnetic instances, European Journal of Physics, v.37, p.065201.
- Kneubil, F. B.; Loures, M. V.; Amado, W. (2015) An Apparatus for Constructing a Plane Electromagnetic Wave Model, Physics Education, v.50, n.4, p.416-423. (artigo em destaque)
- Kneubil, F. B.; Robilotta, M. R.(2015) Physics Teaching: Mathematics as an Epistemological Tool, Science & Education , v.24, Issue 5, p.645-660.
- Kneubil, F. B.; Ricardo, E. C. (2014). A relevância do ensino sobre a ciência: um estudo de caso em um curso de eletromagnetismo, Experiências em Ensino de Ciências, v.9, n.2, p.170-186.
- Zanardi, D. C.; Kneubil, F. B.; Pereira V. S. (2013) Organização Praxeológica de Saberes Escolares: uma comparação da Equação de Clapeyron em livros de Física e Química. Investigações em Ensino de Ciências, v.18(3), pp. 601-620.
- Kneubil, F. B. (2013). Explorando o CERN na Física do Ensino Médio. Rev. Bras. E. Física, v.35, n.2, p.2401.