Kneubil, F. B. (2021). Modelo de Drude e a interação da luz com a matéria. Caderno Brasileiro de Ensino de Física, v.38, n.1, p.775-802.
Kneubil, F. B. (2021). The inertia of mass and the Newtonian force. Revista Brasileira de Ensino de Física, v.43, n.1, e.20200431.
Kneubil, F. B. (2020). Driven RLC Circuit and Resonance: a graphic approach to energy. The Physics Teacher, v.58, n.4, p.256-259.
Kneubil, F. B. (2020). Epistemological difficulties in implementing a teaching-learning sequence on the concept of mass. Revista Brasileira de Ensino de Física (online), v.42, n.1, e20180325.
Kneubil, F. B. (2019). E=mc2 and the weight of energy, European Journal of Physics, v.40, n.1, p.015604.
Kneubil, F. B. (2018). The meanings of mass and E=mc2: an approach based on conceptual maps. Revista Brasileira de Ensino de Física (online), v.40, n.4, e4305.
Cursos e Vídeoaulas
Aulas de Eletromagnetismo Avançado Filmadas para a Universidade Virtual do Estado de São Paulo (UNIVESP):